18. nov. 2011

JUL

Nisser, julemanden, pebernødder, brunkager, risengrød, klementiner, appelsiner, granatæbler, kalenderlys, adventskrans, juletræ, glaskegler, sukkerstokke, and, flæskesteg, brune kartofler, slik, honningkage hjerter, gaver, familie, klippe/klistre, sne, frost, gran, adventsgaver, julekalender, julemusik etc. etc. ... 

Fra søndag d. 27. november altså ikke den kommende, men søndagen derefter, der er det igen "lovligt" at sige: Glædelig jul og høre en masse julemusik. Det skal ikke være nogen hemmelighed at julen altid har stået mig kært. Jeg er sikker på at de folk der ikke bryder sig om julen er dårligt opdraget, ikke fordi min familie eller jeg er ypper-kristne og holder jul for at fejre Jesus - tværtimod, hjemme hos os gør vi det udelukkende pga. hyggen, for at få lidt spænding banket ind i decembers kolde og mørke ydre og den tror jeg egentlig de fleste i dagens Danmark springer med på.   

Så det jeg prøver på at sige er: Hvis ikke du kan lide julen er det fordi dine forældre elsker Jesus, bager dårlig vanillekranse, køber for små juletræer, tænder for lidt stearin lys, hører kedelig julemusik og steger anden tør.

Og gaveræs bliver der ikke noget af, jeg er nemlig næsten færdig med mine juleindkøb, så nu har jeg hele december til indpakning og julebagning, det er mega befriende, sådan bliver det altså fremover, julegaverne skal være købt inden december.

Jeg glæder mig helt vildt til at komme "hjem" på juleferie og først og fremmest til at komme hjem på søndag og blive der til næste, hvor vi skal rå-jule-hygge. Det bliver en mega god jul i år, min første jul som "voksen" og min første jul sammen med H, det bliver alt for vildt, jeg glæder mig sådan til at introducere ham for hele det danske-jule-koncept, til han skal smage en helstegt and, til at høre hans tilfredse smasken og til at give ham min geniale gave <3

Og tilsidst lidt rebelske ord: GLÆDELIG JUL! 

1 kommentar:

  1. Hehe, jeg var på julegaveshopping i tirsdags og blev lidt "stødt" over at de spillede julemusik i storcenteret. God tur hjem til resten af familien. Og rigtig god weekend til jer alle.
    kh 10na

    SvarSlet