14. nov. 2011

En mands værk ..


Indtil d. 22 juli 2011 blev dagens udgave af avisen VG udstillede her. Men nu hænger avisen fra d. 22  stadig i denne glasmontrer, ingen har vist turde at skifte den siden bombens magt har knust det ene glas, i flere tusinde af stykker.

Ingen skade er sket på Arbeiderpartiets hovedkontor, det ligger lige overfor statministerens kontor som var der bomben blev sprængt. 




 Den bagerste bygning i billedet er der bomben blev sprængt og der den norske statsminister Jens Stoltenberg opholder sig i det meste af hans arbejdstid, heldigvis var han hjemme d. 22 juli. Jeg blev meget overrasket da jeg opdagede hvor mange ruder der er knust i bygningerne ved siden af, tænk så meget en bombe kan gøre.



Det er første gang jeg er i Oslo siden d. 22. juli, vildt underligt at tænke på at de gader man går i, der har han også gået og den bygning man går forbi der har han sprunget en bombe. Idag blev han dømt til 12 ugers varetægts fængsling, jeg ville vildt gerne have været der, men H har projekt og fødselsdag, det er måske ikke den fedeste måde at fejre en glædes dag på. Så jeg har siddet og terpet Nrk1 hele formiddagen, ikke fordi jeg fik særlig meget ud af det, men min nysgerrighed kunne ikke holde mig tilbage.

Jeg håber han er er bange og hader livet i fængslet. Idioti!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar