6. sep. 2011

Afskedskage.



Min sidste fridag i Skagen tilbragte jeg på Pakhuset :-) Selv når jeg har fri er jeg på arbejde. Det var sidste søndag, hvor vi lørdag aften havde aftalt at holde pizza konkurrence. Hold da op hvor fik vi bare lavet nogen lækre pizzaer. Krondyr, løg kompot og tomat var en af favoritterne, men kartoffel/pesto, 4 slags ost, kylling og jalapenos og den med skagenskinke smagte også fremragende.

En af kokkene eller rettere sagt kokkeelverne havde hjemmefra bagt ovenværende kage. Det er en hjemmelavet honningkage. Lige pludselig serverede han denne lille anretning for mig, fordi jeg skulle stoppe inden længe. Jeg blev meget glad og spiste kagen med et stort smil på læben, den smagte vidunderligt, og det gjorde det ikke værre at den var plaskede ind i mørk chokolade. Det var mega sødt af ham og jeg blev en smule rørt :-)

Nu er jeg hjemme i Norgesland igen, alt er på plads og pakket ud, det har regnet stortset siden jeg kom i fredags, det blæser og jeg har stearinlys og røgelse tændt døgnet rundt, da der er mørkt og gråt udenfor 24/7. Det er efterår, jeg elsker efterår, hvor blev sensommeren af? Er den trukket ud af kalenderen? Jeg må ærlig indrømme at efter at have stået inde i et 50 grader varmt køkken hele sommeren, hvor jeg er blevet blegere og blegere, trænger jeg til en smule sol og badning, det bliver en meget lang vinter hvis ikke jeg straks for hovedet under vand.

Noget andet jeg også må indrømme er at jeg savner Pakhuset, kollegaerne, Skagen, Danmark, er det for tidligt? Det tror jeg ikke, jeg tror bare lige jeg skal vænne mig til at jeg ikke kommer ud på terassen hver aften og drikker en fyraftens sammen med alle de andre. Jeg er lige pludselig meget alene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar