12. sep. 2011

Veggli Fjeld.


Så er vi hjemvendt efter en dejlig hyttetur, hvor alle forventninger blev til vikelighed. Vi ankom torsdag eftermiddag, hvor solen skinnede fra en næsten skyfri himmel. Men det lækre vejr blev hurtigt overtaget af en forfærdelig kulde, omkring kl 21. viste termometeret sølle 5 grader, vi havde heldigvis medbragt diverse uldne sweatere og futsko.

De to første billleder er taget fra det samme sted på terassen, bare med 10 timers mellemrum, det er ret vildt, lige så snart det bliver mørkt, kan du ikke se længere end to meter, så er det godt at der er opfundet ting som lommelygter, ellers ville det være noget af en mørkeleg man skal igennem hvergang man skal besøge do, efter kl. 21.




Månen var næsten fuld, og stjernerne viste sig overalt.






Næste morgen besluttede vi os for at gå ned til søen for at tage en dukkert, det fortrød jeg dog hurtigt. Jeg havde håbet på at vandet var så udholdeligt at man kunne tage sig en længere svømmetur, men nej nej, det blev til et hurtigt dyp, vandet var 8 grader og jeg tror det er omtrent, det koldeste vand jeg nogensinde har været under. Jeg bliver aldrig vinterbader, konklusion - noteret.


 Men det ser nu ikke så koldt ud.



Efter dyppet, trængte vi til en ordentlig omgang morgenmad, så det fik vi da. Vi sad lange ude på terassen i lækker sol, der var 30 grader i solen, den dag. Jeg synes det er utroligt at der kan være så stor forskel på temperaturen, fra dag til nat.



Vi blev mætte og klar til at gå en lang fjeldtur, op på "Svarteløk Fjellet," som min morfar så fint har døbt "Hvidløgs Fjeldet" - indlæg følger.



Det er så dejligt at bruge tid på ting der bare er tidsfordriv. Som for eksempel det her puslespil, jeg elsker virkelig at lægge puslespil, så meget at jeg tror jeg bliver nødt til at ønske mig nogen i fødselsdagsgave. Ellers brugte vi tiden på at læse bøger, skrive do-lyrik, spille og gå på opdagelse i hytten...



Og se hvad vi fandt, de her overseje kikkert-briller, haha. Det er da en genial opfindelse, hvorfor har jeg aldrig set sådan nogen før? Det virkede ualmindeligt godt, så kan det godt være at jeg se en smule dum ud, i skulle i bare have set Harald med dem, jeg fik grineflip, det gjorde jeg da :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar