1. dec. 2011

Fødselsdags Menu

Chokoladekage m. karamel og ristede mandler.





Woopies.


Kylling tikka marsala, stegte ris, lam "korma", stegte rid, raita m. mynte, to forskellige slags chutney, koriander, samosa m, indiske fyld, pappadums.


NAM!


Sidste weekend da vi var i Danmark benyttede jeg lejligheden til at holde fødselsdag, selvom at der var 17 dage til min rigtige fødselsdag. Allerede fredag aften gik H og jeg i gang med at kokkerere, jeg synes der er rigtig meget mad der smager bedre dagen efter, alt smagen får lov til at trække ud. Min lillebror "basse" (kaldenavnet skyldes de knap 5 kg han vejede ved fødslen)  var så sød at hjælpe han bagte nemlig choko-kagen, hvilket jeg også mener udstår meget bedre dagen efter, generelt kage der har fået lov til at stå og blive endnu mere svampet er bare mega lækre. Woopies' derimod, bagte jeg på dagen, da de har en tendens til at blive tørre, de er sådan lidt brød agtige. 

Udover den lækre mad, modtog jeg selvfølgelig også nogen lækre gaver, men da jeg ved der venter flere forude på min rigtige fødselsdag, laver jeg et samlet "gave-indlæg" God jule-weekend - jeg skal lave norske klejner i morgen, som jeg iøvrigt kan afsløre at nordmændene ikke kender noget som helst til .. to be continued .. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar