11. dec. 2011

LANGESUND

Nissemand











En flok svaner, dumme fugle, jeg er bange for dem, men de er nu meget pæne.


Stort juletræ med pynt


Brukt butikk for Kenya


Måske et andet alternativ til det norske drømmehus?


Måger, dem kan jeg heller ikke lide. 


Kajen.


Og hvad blev der lige at juleneg? De er da alt for hyggelige, flere af dem tak.


Anker.


Endnu en nissemand.


Vand.



Indtil det blev mørkt lørdag, var vi på tur i en lille by det hedder Langesund. Byen skulle eftersigende være ret eftertragtet om sommeren, men jeg synes nu også at den udgav sig nydeligt nu i december. Det var rigtig hyggeligt bare at gå rundt hånd i hånd og kigge på de mange forkellige træhuse, hvor jeg som oftes benytter mig af at kommentere hvad der er pænt og (ækelt) knap så pænt. derudover fik vi også diskuteret folks julepynt, vi gik blandt andet forbi et hus, hvor vinduerne var P.R.O.P.P.E.T med nisser og diverse, og man kunne høre at de spillede højt irsk folkemusik eller noget i den dur, meget specielt.

Jeg er ret sikker på at H en dag kommer til at tjene en masse penge på hans kloge hoved, og hvis det går som planlagt så skal vi have et hus både i Danmark og Norge, har jeg bestemt, så kan vi skifte lidt, bo et par år her og der, jeg er meget optimistisk :-) Men når det så kommer til huset i Norge så skal det selvfølgelig være et træhus, ikke sandt? Men jeg kan ikke helt beslutte mig for hvad jeg ønsker mig mest, et klassisk rødt træhus med hvide og mørkegrønne rammer og kanter (eller hvad nu sådan noget hus-gøjl hedder) eller lyseblåt med mørkeblå og hvide rammer, jeg er sikker på at de fleste nok ville stemme for det røde, men seriøst det blå alternativ er så meeega flot, jeg bliver så glad hver gang vi kører forbi et lyseblåt hus, man lægger mærke til det på den helt rigtige måde og så er jeg iøvrigt kæmpe fan af "Bjørnen I Det Blå Hus."

Derudover er jeg også kommet til at give H hans julegave, jeg er så mega dårlig til at holde på sådan noget, godt at resten af familien bor i Danmark og Kristiansand. Gider ikke snakke om det, men han blev glad og det er jo det vigtigste. Mere om den senere ..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar