19. jun. 2013

Madplan uge 24

Mandag: Tun/spinat frikadeller, smørdampet spidskål, tomatslat m. parmesan og basilikum

Tirsdag: Rester, vi spiser dellerne på brød(lchf) med masser af grønt til

Onsdag: Ærtesuppe m. pocheret æg og bacon

Torsdag: Stegt torsk m. dampet blomkål samt brocoli, squash "frikadeller" og tomatsauce

Fredag: Kyllingburger i hjemmelavet lchf boller, bønnefritter og chili mayo 

Lørdag: Jeg er alene hjemme og spiser endnu en kyllingburger

Søndag: Mexicansk salat m. kylling, hjemmelavet salsa, guacamole og masser af jalapenos

Min svigerinde opfordrede mig til at lægge vores mad planer ud på bloggen, det er hermed gjort, i hvert fald den første. Det bliver helt sikkert ikke hver uge, skal ikke virke som om vi er FOR struktureret, men jeg elsker det, at lave mad og vide hvad vi skal spise, så har man altid noget at glæde sig til. Derudover synes jeg det er en kæmpe fordel m. tanke på at spare penge og ikke mindst mad spild, ikke for at lyde hellig, men jeg er virkelig blevet mere obs på mad spild, det har jeg været helt siden jeg flyttede til Norge, hvor jeg fandt ud af hvor dyrt mad egentlig kan være. Det føles bare godt at bruge det hele! Jeg har et par enkelte mad plans regler jeg følger; fisk mindst to gange om ugen, en form for salat en gang om ugen og om vinteren har jeg en tredje regel der hedder suppe en gang om ugen, det er bestemt ikke altid at jeg overholder disse regler, men jeg prøver. Den med fisken er den letteste, da jeg er en fiskepige. Lad det være det sidste ord, fiskepige! Godnat :-) 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar