9. jun. 2013

LCHF: Kage med nødder og bær



Da min svoger efter et laaaangt ophold i Thailand og Vietnam endelig satte hans ben i Kristiasand igen, skulle han da have en kage der ikke smagte af ingefær, nudler eller kokos, ikke fordi der er noget i vejen med det, men tænkte at denne kage ville falde i smag på en hjemvendt normands tunge. Så jeg lavede en nøddebund tilsvarende bunden til min, hvis jeg selv skal sige det forrygende lchf cheesecake, derefter piskede jeg noget fløde, blandede det med neutral yoghurt, vaniliepulver (ikke vaniliesukker) og frosne norske blåbær fra fryseren. (sjovt nok de var frosne når de kom fra fryseren, jaja) Lagede cremen ovenpå bunden og pyntede med en masse friske bær! Den faldte i smag og det var hyggeligt at Lilou og Onkel Åge igen kunne se hinanden for anden gang, selvom hun var lidt skeptisk i starten, kom han hurtigt ind i varmen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar