10. jun. 2013

Æbletræet




 For omkring et par uger siden blomstrede vores smukke æbletræ, det var en fryd for øjet, jeg nød det virkelig. Efter frosten klippede H træet ned, jeg fandt mig nogen grene som jeg satte i vase, efter lidt tid blomstrede de med hvide blomster, her inde i stuen. Så det var en stor og meget positiv overraskelse da der lige pludselig dukkede de fineste sarte røde blomsterknopper op på de fine grene. Jeg forstår det ikke? Hvordan kan det være? Måske fordi dem der fortsat er på træet bærer frugt og de i stuen ikke gør, det kan være. Under alle omstændigheder har jeg i hvert fald et meeeeget smukt æbletræ i min lille have. 

Ellers så nyder jeg virkelig havelivet, det kræver godt nok lidt tid, men jeg synes det er så hyggeligt at passe blomsterne, når det går godt i hvert fald. Det er første gang i hele mit liv at jeg har mulighed for at skeje ordentligt ud på blomster fronten og ikke mindst køkkenhave fronten. Godt nok har vi ikke så meget plads, men lidt har jo også ret og blomster kan man ikke få nok af, meget plads eller ej. Husk det.  

// Karoline



2 kommentarer:

  1. Det´sgu smukt det ævltræ..
    Hvor mon du har den blomsterpassion fra, i al fald ikke fra mig...
    Føler ofte blomster går ud, blot jeg kigger på dem!

    SvarSlet
  2. Så er der så mange andre egenskaber jeg har fra dig. Men far er da god til planter? Du må ikke kigge så ondt på dem!

    SvarSlet