27. sep. 2013

Sommer i London #1







Tænk engang at være så priviligeret at få lov at opleve sommer i henholdvis, Norge, Danmark og England. Så priviligeret var vi i år og vi nød det i fulde drag, især i London, for selvom sommeren var fortid i Norge, varede den ved i London, der var mega varmt i slutningen af august.

Hvad der får mig til at føle mig endnu mere heldig er at det er tredje gang i år jeg besøger London, jeg elsker den by, jeg kan ikke sige det nok. Det er og bliver den mest livlige og smukke by jeg nogensinde har været i.

Vi så helt vildt mange ting denne gang, her et uddrag:

National History museum: Hvilket i øvrigt ikke var den time lange kø værd, ved ikke om der er så lang kø altid, men det var varmt og tiden gik langsomt og da vi så endelig kom ind var der proppede op med mennesker så det blev faktisk bare lidt et stress moment fremfor en god oplevelse. Den afdeling vi synes var mest spændende var den der handlede om mennesker, hvilket man kan sige på mange måder var ting man vidste i forvejen. Derudover var det selvfølgelig utroligt at få lov at se flere vaskeægte dinosaur skeletter, et blåhval skelet og en rygrad der stadig sad fast i hjernen i sprit, fedt! (også lidt klamt)

London Eye: Var en stor oplevelse, god udsigt, lidt lang kø, men det gik hurtigt. Vi havde bestilt billetter hjemme, så billet køen var vi foruden, vi var igennem en security-kø og køen til selve London Eye, det tog omkring en halv time sammenlagt så det var ganske overskueligt. Man skal dog være opmærksom på at hvis man medbringer småbørn, hvilket vi jo gjorde, skal man have en barnevogn der er let at klappe sammen og ikke fylder særligt meget, ellers tror jeg faktisk ikke man kan komme derop, for man kan ikke tage en barnevogn med der ikke er klappet sammne og jeg tror ikke du kan stille den nogen steder heller. Det er lidt dyrt, men jeg synes det er pengene værd, nok denne ene gang.

Tower Bridge: Flotteste bro jeg nogensinde har set, var overrasket over hvor farverig den egentlig er.

Portobello Road: Hyggeligt, ikke særlig mange mennesker på en hverdag, hvilket vi foretrak da vi jo havde Lilou med.

Holland Park: Utrolig smuk, hyggelig og velholdt park i Notting Hill. Frit gående påfugle, legeplads, japansk have og rose have.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar